Noodweer en Feestdagen - Reisverslag uit Lead Hill, Verenigde Staten van Luuk Wanrooij - WaarBenJij.nu Noodweer en Feestdagen - Reisverslag uit Lead Hill, Verenigde Staten van Luuk Wanrooij - WaarBenJij.nu

Noodweer en Feestdagen

Door: luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

12 December 2013 | Verenigde Staten, Lead Hill

Het is alweer 2 maanden geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt, er is veel gebeurd in de laatste 2 maanden. En ik moet het eigenlijk wel is wat vaker doen, maar ik heb het druk en dan denk ik er even niet aan, maar bij deze dan.

Dus ik heb sinds 2 maanden een vriendinnetje hier in Amerika, je zult vast denken dat het geen slimme keus is, maar ik kon er niks aan doen.. haar naam is Brooke, en ze is 16. Ik heb r leren kennen op school. Maar een vriendin hier is anders als thuis. Je bent hier meteen deel van de familie, mijn 2e familie hier nu. Ik ben ook met ze naar Springfield geweest en toen ben ik naar de Bass pro geweest. Dat is een winkel waar ze de meesten guns verkopen en vis hengels en boten enz. Er is ook een gun museum en een trap gemaakt van guns haha. Een echte country store. En ik ben met hun naar de bioscoop geweest. Dus zoals je ziet je bent meteen deel van de familie. En ik heb geluk, haar ouders en de rest van de familie zijn super aardig en heel gastvrij.

Daarnaast ben ik vanaf nu een 'honorary citizen of the Lead Hill community.' Zoals alle andere exchange students omdat we veel vrijwillgers werk doen en zo de community helpen. Weer iets leuks om mee naar huis te nemen.

Toen rond de 28ste november hadden we thanksgiving, een feestdag dat wij in Nederland niet kennen. Een feest waar de eerste Pilgrims vanuit Engeland naar Amerika kwamen en een diner hadden met de Indianen. Dus met thanksgiving ( en de 5 dagen erna) turkey en ham en oneindig veel eten. Maar wel heel gezellig want iedereen van de famiie komt dan bij elkaar. Maar nu na thanksgiving heb ik wel even genoeg turkey gezien voor een tijdje. Ik heb het gevierd met mijn familie hier en dezelfde dag was ik ook nog naar Brooke geweest en heb daar nog gegeten haha. Een echte Amerikaanse dag dus.

Maar dat was niet het enige wat de 28ste was gebeurd. Mijn opa en oma's 50ste trouwdag. Jammer dat ik dat gemist heb maarja, er zullen zeker nog wel veel komen. De 51ste ben ik er zeker weer bij.

Na thanksgiving is er een vrijdag, 'black friday.' Dat is een dag dat er alle dingen afgeprijsd zijn. En Amerikanen gaan dan midden in de nacht winkelen. Vandaar black Friday. En op deze dag raken er veel mensen gewond en zelfs doden.... Maar ik was ook nog gegaan maar ik ging gewoon in de middag lekker relax. Ik had wel mooi een paar truien voor een geode prijs gekocht. En daarna naar de bioscoop geweest. Een goede dag dus.

en vorige week heb ik geskypt met heel mijn familie. Het was heel leuk om iedereen weer gezien te hebben!

En nu is het December, de tijd van de feestdagen en het samen zijn van familie, Ik heb sinterklaas natuurlijk al gemist maarja, volgend jaar beter. Maar kerstmis is hier natuurlijk a big thing. De laatste 2 weken alleen maar kerst films op televisie om een beetje in de sfeer te komen. wel een hele leuke tijd, maar dan mis je je familie in Nederland toch wel een beetje. Maar ik zal het hier heel leuk hebben met mijn families hier.

En nu ben ik al een week vrij omdat er heel veel sneeuw is gevallen. en omdat het hier hevel achtig is en de weg vol met ijs is zijn alle scholen dicht. het is te gevaarlijk. En sommige mensen moeten 1 uur rijden. En de bussen kunnen niet over de besneeuwde 'dirt roads' rijden. dus lekker vrij. Maar ik kon de laatste week ook nergens heen. Het is te gevaarlijk om or niks weg te gaan. En het was btw ook nood toestand hier. want dit weer is abnormal voor hier. ongeveer 20 cm sneeuw. Normaal sneewd het niet eens. En het was een paar dagen -20 celcius. Maar gellukig dat de elektriciteit niet is uitgevallen.

En ik kan het nog steeds heel goed vinden met mij gastouders. En met de hondjes. En de 2 katten. Ze zorgen goed voor me. En we hebben het huis ook versierd met kerst versiering. Ik kan niet wachten tot kerstmis.

En dat is wat ik de laatste 2 maanden heb gedaan. ik hoop dat ik nks ben vergeten. En je zult wat sneller me horen de volgende keer haha.

En ik denk maandag weer naar school te gaan.

Tot snel en fijne feestdagen iedereen!!!

Luuk










  • 12 December 2013 - 22:18

    Marvin:

    hey luuk. leuk om te horen dat alles goed met je gaat daar! veel plezier nog
    groetjes vanuit het altijd koude Holland

    Marvin

  • 12 December 2013 - 23:34

    Bart Van Wanrooij:

    Good times, bro, good times.

    Doe de oudjes de groeten!

    Bart

  • 13 December 2013 - 08:07

    Pa:

    Goedmorgen Luuk,

    Leuk zo'n update, moet je inderdaad vaker doen....
    Je taalgebruik gaat wel snel achteruit, komt doordat je alleen maar Engels hoort en ziet denk ik.
    Maar het maakt niet uit, ik vind dat dat gewoon te verwachten is.

    Ik ben trots op je!!

    Pa

    PS en natuurlijk hele fijne feestdagen gewenst voor jou, Brooke en je 2 families

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lead Hill

Arkansas

Ik ga 10 maanden op exchange naar Arkansas.

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

superbowl

14 Januari 2014

Eindelijk weer naar school

12 December 2013

Noodweer en Feestdagen

11 Oktober 2013

YeeYee

30 Augustus 2013

Murica
Luuk

Hallo, Ik ben luuk en ik ga 10 maanden op exchange naar Lead Hill Arkansas USA.

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 4696

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 06 Juni 2014

Arkansas

Landen bezocht: