Murica - Reisverslag uit Lead Hill, Verenigde Staten van Luuk Wanrooij - WaarBenJij.nu Murica - Reisverslag uit Lead Hill, Verenigde Staten van Luuk Wanrooij - WaarBenJij.nu

Murica

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Lead Hill

Hallo, het is al weer even geleden maar hier is het dan... reisverslag nummer 3! De laatste paar weken zijn heel leuk geweest. Mijn gastgezin zorgt super goed voor me, en ik kan het heel goed met ze vinden!

De week na bootcamp ging ik dan eindelijk naar de highschool. Maar ik had natuurlijk eerst van mijn laatste weekend genoten door met Tina (my sister) en Randy (my brother in law) en Jesse te gaan wakeboarden bij het meer, wat me heel goed gevallen was. Maar toen was het maandag toch tijd voor school.. en het is precies zoals je het op de tv ziet. Een echte Amerikaanse basketball gym, Overal kraantjes waar je water uit kunt drinken, Lunch op school (wat beter dan verwacht smaakt haha) en de tafel-stoel dingen. Waar je met je stoel aan de tafel vast zit en je niet kan bewegen :(. Maar het is allemaal wel heel leuk en grappig. De mensen en leraren zijn ook heel aardig allemaal. Ik had de laatste 2 weken ook iedere dag 2 uur basketball, maar ik ben gestopt want ik vind basketball maar niks, maar de workout van de coach was wel goed ( het is ongeveer 40 graden in de gym en dan 2 uur rennen en kracht training vet zwaar). De school begint hier ook om 8 uur en dan ben je rond 3 a 4 uur klaar met school. Lange maar leuke dagen dus!

Ik moest voor mijn exchange programma ook wat community service doen. Dat is zegmaar vrijwilligerswerk. We moesten naar een concert van Journey om daar mee te helpen. Sommige mensen moesten parking cars doen en andere prullenbakken leegmaken. Maar ik had geluk ik mocht bij de main gate meehelpen. Toen iedereen binnen was kregen we eten en mochten we even een uurtje genieten van het concert. Daarna moesten we weer aan de bak. Unparking cars, we moesten alle auto's naar buiten geleiden. Maar ergens vooraan waren 2 auto's tegen elkaar gebotst dus iedereen stond stil en er kwam maar geen vaart in. En de mensen hadden natuurlijk al wat gedronken dus gezellige boel daar. ' I got (....) prefer parking! I want my money back!!' Maar er waren natuurlijk ook wel hele aardige mensen tussen. Altough het was een memorabele avond.

Vorige week vrijdag was ik naar the dirt track geweest met Tina en een paar andere exchange students. Echt een hillbilly ding ( ik ben namelijk ook in het hillbilly gebied haha.) Waar auto's rond rijden op een dirt track. Soort van races eigenlijk. En de auto's waren redelijk luidruchtig. Maar het was een awesome ervaring.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat ze hier zonder mes eten. Meestal alleen vork haha. En dat ik in het Redneck/Hillbilly gebied zit. Iedereen rijd in van die awesome trucks (die er volgens mij meer zijn dan de mensen hier). En de echte rednecks kun je herkennen aan hun cammo kleding lol. Maar de mensen zijn allemaal wel hier praatzaam en willen alles van je weten. Het is hier trouwens ook wel iedere dag ongeveer 35 graden. Maar het voelt meestal rond de 42. Maar het lake is in de buurt dus dat is wel zeer aangenaam. En op school heb je er geen last van want binnen voelt het als 10 door al die airco's!

Het komend weekend ga ik met Tina and Randy richting Eva. Een plaats in Missouri waar we naar een paardenshow gaan, Dan een nachtje in zo'n mega camper gaan slapen en dan zondag naar Silver Dollar city ( een pretpark ). En maandag vrij!!!!! Labour day. En zaterdag als ik nog in Eva ben komt er een meisje uit Nuland ook richting Lead Hill als exchange student. Hoe toevallig...

Maar dan, het geheel onverwachte verlies van mijn tante in Nederland. Het is nog steeds moeilijk te begrijpen en heb er zeker verdriet van, maar ik word hier heel goed opgevangen door mijn host parents. Echt hele lieve mensen. Ik heb het echt getroffen met ze.

Maar ik ga afsluiten voor nu,

Rust zacht tante Toos




  • 30 Augustus 2013 - 23:04

    Daphne:

    Zo ver weg en dan nog een Nulander tegen het lijf lopen, je komt er maar niet van af hè?? Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Doe je host parents maar de groeten van me. Ook heel veel sterkte met het verlies van je tante.. Hou je taai! xxx Daphie

  • 30 Augustus 2013 - 23:52

    Ingeborg :

    Mooi stukje Luuk!
    Gecondoleerd met je tante. En heel veel sterkte van ons gewenst.

    Leuk om je zo te volgen.

    Groetjes Ingeborg

  • 31 Augustus 2013 - 07:46

    Pa:

    Hallo Luuk,
    fijn om weer een hoofdstukje erbij te hebben om te kunnen lezen hoe het je vergaat daarin Lead Hill!
    Veel sterkte met het verlies van tante Toos. Ik ben blij dat je zo goed wordt opgevangen door Cora en Tina. Bedank ze maar namens pa en ma.
    Tot binnenkort op Skype!

    Pa

  • 31 Augustus 2013 - 15:21

    Joyce:

    Ha die Luuk,

    Leuk om hier in het NL'se jouw belevenissen aan de andere kant van de wereld te kunnen volgen. Geniet er maar lekker van en maak maar veel plezier. Sterkte met het verlies van tante Toos: zo plotseling! Heel veel liefs en we blijven je volgen!

    Joyce


  • 31 Augustus 2013 - 22:26

    Albert (Al Burt):

    Hallo Luuk,

    Goed om te horen dat je zoveel leuke dingen aan het doen bent.
    Het moet toch haast aanvoelen alsof je in een Amerikaanse televisie serie mee aan het doen bent waarin jij mede de hoofdrol speelt, en wij zijn jou vaste kijkers.

    Inderdaad hebben we hier het vervelende nieuws ook moeten verwerken, en is het goed om te horen dat jij daar goed wordt opgevangen door Cora en Tina.

    Veel succes met je verdere belevenissen en sterkte !.

    Gr,

    Albert (Al Burt).


  • 02 September 2013 - 08:32

    Monique Meesters :

    Ha die Luuk!!!! Ik zit nu voor de eerste x op jouw site en vind het heel leuk om te lezen hoe je schrijft. Het voelt goed daar in ieder geval voor jou!!echt heel fijn! Ik heb je gemist op zondagen, haha. Dat van je tante is vreselijk natuurlijk en lastig als je ver weg bent. Maar je hebt dus lieve mensen om je heen gelukkig. Geniet ervan! Groetjes van Frank en Monique.

  • 09 September 2013 - 20:51

    Ome Johan:

    Hallo Luuk,
    ik ben op dit moment bij je pa en ma op de koffie.
    Hoe gaat het met je daar in Lead Hill?
    Gezien de foto`s en de leuke stukjes op deze site zal het wel heel leuk zijn.
    Veel plezier daar en ik zie uit naar een volgend hoofdstuk.

    groeten Ome Johan

  • 10 September 2013 - 03:44

    Luuk:

    Ome johan!

    Gezellig dat je op de koffie bent. Dan is er tenminste iets voor ze te doen als ik er niet ben!

    Alles gaat helemaal goed hier, de vierde week school alweer. Dus ik wordt goed bezig gehouden. En iedereen heer is super aardig dus helemaal top!

    Het volgende hoofdstuk zal gauw komen!

    Leuk dat je iets van je liet horen johan!

    Luuk

  • 29 September 2013 - 11:25

    Monique Meesters:

    Beste luuk,

    Ik was oude foto's aan t bekijken en kwam deze tegen. Ik hoop dat je het niet erg vindt.... En hoop dat ik de bewuste foto als bijlage kan toevoegen....
    Het lukt me niet maar ik ga op een andere manier proberen deze naar jou te sturen. Get. gaat je goed had ik van je pa en ma begrepen! Houwe zo!! Groetjes monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lead Hill

Arkansas

Ik ga 10 maanden op exchange naar Arkansas.

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

superbowl

14 Januari 2014

Eindelijk weer naar school

12 December 2013

Noodweer en Feestdagen

11 Oktober 2013

YeeYee

30 Augustus 2013

Murica
Luuk

Hallo, Ik ben luuk en ik ga 10 maanden op exchange naar Lead Hill Arkansas USA.

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 4694

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 06 Juni 2014

Arkansas

Landen bezocht: